! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

در حالی که بسیاری از ما، مایکروسافت پینت را اساسا نرم افزار گرافیکی به حساب نمی آوریم و تقریبا آن را کنار گذاشته ایم، یک پیرمرد ۹۷ ساله کم بینا که مبتلا به دژنراسیون ماکولا  (کم بینایی در مرکز دید) است، با این نرم افزار ساده، پیکسل به پیکسل به خلق آثار هنری می پردازد.

هال لاسکو که همه او را پدربزرگ صدا می کنند، حدود ۱۳ سال پیش توسط نوه اش با نرم افزار پینت در ویندوز ۹۵ آشنا شد. او سابق بر آن هم، علاقه خاصی به کارهای هنری و کشیدن نقاشی به شیوه معمولی داشت و البته، در برهه ای از زندگی اش به طراحی فونت (تایپوگرافی) می پرداخت.

اما هال بعد از این که به علت دژنراسیون ماکولا در مرکز دیدش دچار اختلال بینایی شد، نمی توانست درست نقاشی کند و در نتیجه از سال ۲۰۰۵ به طور کامل خود را وقف نقاشی با مایکروسافت پینت کرد، به طوری که هر روز ۱۰ ساعت بر روی نقاشی های خود وقت می گذارد و به لطف بزرگ کردن پیکسل ها با کمک نرم افزار، می تواند دقیقا از جایگذاری مناسب رنگ ها و شکل دهی طرح ها اطمینان حاصل کند. در اصل پینت تبدیل به ذره بین او برای نقاشی شده.

او در این سال ها بیش از ۱۵۰ کار هنری دیجیتال خلق کرده، اما افسوس که خودش قادر نیست هیچ یک از آنها را به طور واضح و کامل ببیند. نقاشی های هال با الهام گیری از آثار نقاشان معروفی چون ادوارد هاپر، چارلز برچفیلد، و پال کلی کشیده شده و این اواخر هم به سبک امپرسیونیسم روی آورده و وب سایتی هم برای فروش آثار خود دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۵
mozhgan hatami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی