! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

گاهی بی مسئولیتی بارزی در رفتار آدم بزرگ ها نسبت به کودکان دیده می شود. گاهی بزرگترها نمی دانند باید در مقابل چه چیزهایی بچه ها را محافظت کنند و این، در عصر دیجیتال جنبه تازه ای پیدا کرده.

یک دختر 4 ساله در خانواده ای از اهالی جنوب شرق انگلیس، از 3 سالگی بر روی آیپد والدینش بازی های کامپیوتری انجام می داده و حالا دکتر روانپزشک او آقای ریچارد گراهام، بیماری "اعتیاد به آیپد" را در این کودک تشخیص داده. با دور شدن آیپد از او، نشانه های گوشه گیری در رفتارش مشاهده می شود که شامل کج خلقی و اوقات تلخی، و کارهای غیر قابل کنترل است.

دکتر گراهام می گوید والدین این دختر به خاطر اینکه زود برای کمک به سوی پزشکان شتافته اند و خودشان اقدام سر از خودی انجام نداده اند، باید تحسین شوند چراکه اگر این دختر تا سن 11 سالگی به همین شکل ادامه می داد، باید برای درمان در کلینیک روانی بستری می شد.

او یکی از بسیار کودکان بیماری است که بعد از شروع استفاده از تبلت در سنین پایین، این نوع علایم را از خود بروز می دهند. اعتیاد به بازی با آیپد آنقدر در او پیشرفت کرده که در صورت دوری از آن، رفتارهای پرخاشگرانه می کند.

کلینیک کاپیو نایتینگل که دکتر گراهام رئیس آن است ماهانه مبلغ گزاف 24 هزار دلار را از هر فرد بابت حضور در "برنامه دفع اعتیاد دیجیتال" دریافت می کند؛ برنامه ای که طراحی شده تا با دور کردن معتادان از تبلت ها و سایر دستگاه ها، از آنها اعتیاد زدایی کند. برخی از بیماران این کلینیک 36 ساعت متوالی آنلاین می مانند و برخی دیگر تا 20 حساب کاربری در فیسبوک دارند.

سازمان سلامت ملی بریتانیا قصد دارد اختلال اعتیاد اینترنتی را به رسمیت بشناسد و با قانون گزاران در جهت درج این عبارت در آیین نامه های جدید تلاش کند.

دکتر ریچارد یک توصیه مهم برای والدین دارد:

آیپدتان را دم دست رها نکنید چون در این صورت بچه ها با دیدن رنگ های زیبای اش، به استفاده از آن تمایل پیدا می کنند. آنها توان مقابله با این میل را نخواهند داشت و در نهایت معتاد می شوند که در این صورت با دور کردن آیپد از آنها، رفتارهای پرخاشگرانه و غیر قابل کنترل بروز خواهد یافت.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۹
mozhgan hatami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی