! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

آمار سرسام آور آپلود تصاویر در فیسبوک

شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ب.ظ
کاربران فیسبوک تاکنون بیش از 250 میلیارد تصویر بر روی این سایت آپلود کرده اند، یعنی به طور میانگین 350 میلیون در روز. برای مقایسه ی درست دقت کنید، کاربران Flickr که یک وبسایت تخصصی اشتراک گذاری تصاویر به حساب می آید، تا کنون 8 میلیارد تصویر در سایت آپلود کرده اند، با میانگین 3.5 میلیون تصویر در روز.


توجه به این نکته اهمیت دارد که میزان آپلود در یک شبکه اجتماعی، تنها عامل افزایش ترافیک در آن نیست. طبق گفته ی خود فیسبوک، کاربران آن روزانه حدود 4.75 میلیارد بار به اشتراک گذاری آیتم های مختلف می پردازند. این آیتم ها شامل پست ها، کامنت ها، ویدیو ها، تصاویر، و استاتوس ها است. کاربران فیسبوک هر روز به طور میانگین 4.5 میلیارد بار دکمه ی لایک را انتخاب کرده و بیش از 10 میلیارد پیام ارسال می کنند.

با یک حساب کتاب ساده می توان به یک تفسیر درست از آپلود 350 میلیون تصویر در روز رسید. آپلود این میزان تصویر یعنی:

• 14.58 میلیون تصویر در ساعت
 243 هزار تصویر در دقیقه
 4000 تصویر در ثانیه
فیسبوک در حال حاضر حدود 1.15 میلیارد کاربر دارد. این بدان معنا است که به طور میانگین هر کاربر حدود 217 تصویر در این شبکه اجتماعی آپلود کرده. برای فیسبوک بهبود تعامل کاربران با تصاویر همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده؛ شاید خرید Instagram را هم بتوان بخشی از همین جاه طلبی های فیسبوک دانست.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۳۰
mozhgan hatami

فیس بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی