! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

کشتی که جنگل شد! +عکس

دوشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۴ ب.ظ






کشتی " آیفیلد اس اس" نزدیک به 40 سال است که در سواحل سیدنی ارام گرفته است اما این روزها به جنگل شناور تبدیل شده است.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، کشتی ها مانند هر وسیله دیگری نیاز به یک قبرستان دارند تا وقتی بازنشسته شدند به آنجا رفته و برای همیشه در آب تنها غوطه ور باشند. بسیاری از این کشتی های به اسکله جوش داده شد و تغییر کاربری می دهند.

زندگی برای کشتی " آیفیلد اس اس" به نوعی دیگر رقم خورده است چرا که تبدیل به یک جنگل معلق گشته تا سالانه افراد زیادی را به سمت خودش بکشاند. این کشتی نزدیک به 40 سال است که در سواحل استرالیا ارام گرفته است.

این کشتی در سال 1911 در کشتی سازی انگلستان ساخته شد تا در امور نظامی از آن استفاده شود. در جنگ جهانی دوم برای رساندن نیروها به نقاط مختلف کاربرد داشت تا اینکه در سال 1972 عمر کاریش به پایان رسید و به سواحل استرالیا رفت.

این کشتی از آن زمان به علت قرار گرفتن در منطقه ای خوش  آب و هوا و جنگلی کم کم تبدیل به یک جنگل گشته است تا اینکه در سال 2000 و با برگزاری المپیک در این کشور بسیاری از توریست ها از آن دیدن کردند.

این کشتی همچنین یکی از پایگاه های عکاسی در منطقه اقیانوسیه است و بیشتر به نام جنگل شناور شناخته می شود.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۹
mozhgan hatami

نظرات  (۱)

۲۹ مهر ۹۲ ، ۲۱:۵۸ پیام خانی
ریشه هاش کجان ؟؟؟خب توکشتی که خاکی وجودنداره !!!
پاسخ:
کار خداست تو خود کشتی رشد کرده حالا ریشه هاش کجاست الله اعلم  ؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی