! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

چه رنگی باشم خوبه؟

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۶ ب.ظ
چه رنگی باشم خوبه؟

رنگ‌ها همه دنیا رو گرفتن. هیچ فضایی بی‌رنگ نیست و اگه کمی اغراق کنیم می‌تونیم حال و هوای یه شهر یا حس و حال‌مون رو هم با رنگ‌ها تعریف کنیم. خیلی وقتا متوجه نیستیم، اما رنگ‌ها همه چی رو تعیین می‌کنن و حتی قضاوت دیگران درباره ما هم تحت تاثیر اوناست. اگه به قدرت رنگ واقف باشیم و اونو مدیریت کنیم، می‌تونیم از این قدرت به نفع زندگی‌مون استفاده کنیم.
یکی از راحت‌ترین کارا واسه استفاده از تاثیر روانی رنگ، استفاده از لباسای رنگیه. حالا ببینیم هر رنگ لباسی چه تاثیری روی دیگران و روابط‌مون می‌ذاره.
اگه می‌خواید خیلی دوستانه و گرم به نظر برسین از تم رنگای قهوه‌ای گرم و روشن (زرد روشن، قهوه ای روشن، بژ، قهوه ای مایل به زرد ) تو لباساتون استفاده کنین.
برای یه جلسه رسمی و مهم هیچی بهتر از رنگای تیره مثل سیاه، زغالی، نوک مدادی و سورمه‌ای نیست. این رنگا شما رو آدمی قدرتمند، صاحب نفوذ و معتبر معرفی می‌کنه. این رنگ‌ها می‌گن: این آدمی که می‌بینی عاشق بیزینس و شجاعته و به همین نسبت هم آدمی قدرتمند، کاری و متعهده. پس برای این قرارداد روش حساب باز کن!
اگه می‌خواهید قدرت اجتماعی و موفقیت‌تون رو به رخ بکشید، هیچ رنگی برای القای این حس به دیگران بهتر از رنگای آبی‌خاکستری، کبود و شتری نیست.
هر لباسی آبی‌ای که همراه با خاکی پوشیده بشه یه چیزی رو فریاد می‌زنه: این آدمی که منو پوشیده کوه اعتماد به‌نفس و استقلاله. اگه آبی رو نگه دارید و بهش قهوه‌ای مایل به زرد اضافه کنید همه می‌فهمن آدم خون‌گرمی هستید و آبی هم کمک می‌کنه تا با ترکیب این دو رنگ آدمی معقول و حرفه‌ای به نظر برسید.
اگه تو یه رقابت شرکت کردید، یا تو مهمونی هستید و می‌خواهید مرکز توجه باشید یه راست برید سراغ نارنجی، قرمز روشن یا زرد. با این رنگا مثل اینکه بهتون چراغ وصل شده باشه از فاصله دور هم به چشم می‌آیید و دیده می‌شید.
آدم خلاقی هستید؟ شاد، برونگرا، متفکر، باهوش و قاطع؟ خب چرا اینا رو با رنگ لباس‌تون نشون نمی‌دید؟ پوشیدن بنفش همه اینا رو در مورد شما به دیگران می‌گه.
کافیه لباس سبز بپوشید و وارد یه میدون جنگ بشید تا ببینید همه شمشیراشون رو غلاف می‌کنن. لباس سبز رنگ آرامش، نظم، تعادل، صلح و دوستی رو نمایندگی می‌کنه.
اگه همچنان می‌خواهید تو این فضای جنگی بمونید اما آروم و غیرتهاجمی به نظر برسید بدوئید لباس‌تون رو عوض کنید. صورتی متمایل به آبی این کار رو بهتر از سبز انجام می‎‌ده. یعنی همون ارغوانی و نیلی.
با دونستن همین نکات ساده درباره تاثیر رنگ لباس می‌تونید روی روابط، شغل و جایگاه اجتماعی‌تون تاثیر بذارید. خب چرا امتحان نمی‌کنید؟ رنگ‌ها در خدمت ما هستن تا زندگی شادتری داشته باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۲
mozhgan hatami

تیپ رنگی

نظرات  (۳)

۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۵:۴۶ هادی اسدی
فقط قرمزتو عشق است!!
پرسپولیسته!!
پاسخ:
ای بابا همه چی و تو رنگ قرمز خلاصه میکنینا آقای اسدی ..
هز چیزی سرجای خودش باشه بهتره درست میگم  ؟!!
۱۳ مهر ۹۲ ، ۲۱:۲۷ هادی اسدی
شوخی کردم بابا!!!
من اگه ی لباس بخام بگیرم سعی میکنم که از رنگهای شاد مثل آبی و سبز استفاده کنمو جیبش یا بغلاش یا کلا ی قسمتی از لباسم قرمز باشه ...!!!!
منم آبی رو خیلی دوست دارم اما استقلالی نیستم آبی فیروزه ای , نیلی , لاجوردی
از سورمه ای و خاکستری و کلا رنگهای کبود خوشم میاد
و همینطور سبز و قرمز که عاشقشونم
همه رنگها رو گفتم که !
آقا من همه ی رنگها رو دوست دارم حرفیه؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی