! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

وقت من پشت کامپیوتر چطوری سپری میشه ؟

جمعه, ۱۲ مهر ۱۳۹۲، ۰۲:۳۴ ب.ظ
وقت من پشت کامپیوتر چطوری سپری میشه ؟

شما هم زمانی که پای رایانه هستید، گذر زمان رو حس نمی‌کنید؟ زیاد براتون پیش میاد که نرسید کارهای مهم‌تون رو با سیستم انجام بدید و بعد می‌بینید که کلی از وقت‌تون بی‌دلیل گذشته؟ می‌خواید بدونید وقت‌تون صرف چی شده؟ خب، شما می‌تونید برای حل این مشکل و رسیدن به پاسخ سوال‌تون، از سرویس RescueTime کمک بگیرید.

سرویس RescueTime ترکیبیه از یک وب‌سایت و یک نرم‌افزار. این سرویس برای این طراحی شده تا کاربرها بتونن با اون، زمانی رو که پای رایانه می‌گذرونن مدیریت کنن و ببینن که در حین پشت میز نشینی، با چه نرم‌افزارهایی کار کرده‌ان و به چه وب‌سایت‌هایی سر زده‌ان. با دیدن این اطلاعات، کاربرها متوجه می‌شن که وقت‌شون صرف چی شده و چه‌چیزهایی باعث شده که اون‌ها از برنامه عقب بیفتن و کارهاشون نیمه‌کاره بمونه.

برای استفاده از RescueTime اول باید در وب‌سایت اون عضو بشید. در این سایت دو طرح رایگان و پولی وجود داره که همون طرح اولی می‌تونه کار خیلی‌ها رو راه بندازه (سرویس پولی سرعت به‌روزرسانی سریع‌تری داره و به کاربرها اجازه می‌ده تا به همه داده‌های آماری‌شون دسترسی داشته باشن؛ در حالی که در سرویس رایگان، تنها اطلاعات مربوط به آخرین دو ماه رو می‌شه دید. البته سرویسِ پولی امتیازهای دیگه‌ای هم داره که خیلی ضروری نیستن). اطلاعاتی که برای عضویت باید وارد کنید تنها شامل نوع طرح، ایمیل، گذرواژه و منطقه زمانی می‌شه. بعد نوبت به دریافت نرم‌افزار (و چنانچه لازم شد، دریافت افزونه مرورگر) می‌رسه. شما می‌تونید در سیستم‌عامل‌های ویندوز، OS X، لینوکس (اوبونتو و فدورا) و اندروید از RescueTime استفاده کنید.

بعد از نصب RescueTime و آغاز کار اون، نرم‌افزار عملکرد شما رو زیر نظر می‌گیره و وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی که ازشون استفاده می‌کنید، بعلاوه مدت استفاده از اون‌ها، رو ثبت می‌کنه و کمی بعد، این داده‌ها رو به حساب‌کاربری‌تون در سایت RescueTime انتقال می‌ده. شما برای دیدن آمارها و تغییر دادن تنظیمات باید از طریق نرم‌افزار (که در ویندوز، از تسک‌بار قابل دسترسیه) یا به‌طور مستقیم، به وب‌سایت RescueTime مراجعه کنید. همون‌طور که گفتیم، نرم‌افزار با اجرای نرم‌افزارها و ورود به وب‌سایت‌ها، اون‌ها رو در حساب‌کاربری شما ثبت می‌کنه. زمانی که شما وارد حساب‌کاربری‌تون بشید، می‌تونید در صفحه داشبورد، درصد بازدهی کاری‌تون در روز فعلی یا روزهای گذشته رو مشاهده کنید. این درصد توسط سیستم امتیازدهی RescueTime تعیین می‌شه. تو این سیستم برای اجرای هر نرم‌افزار یا سر زدن به هر وب‌سایت، امتیاز خاصی بین منفی ۲ تا مثبت ۲ در نظر گرفته شده؛ مثلاً اجرای نرم‌افزار KMPlayer دو امتیاز منفی داره یا اینکه اجرای مرورگر فایرفاکس، به‌تنهایی یک کار خنثی‌ست و صفر امتیاز داره. این امتیازها درواقع نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها رو برحسب تأثیرشون تو کار شما و مزاحم بودن یا نبودن‌شون از هم جدا می‌کنن.

شما می‌تونید با گزینه Categorize Activities از منوی سمت راست وب‌سایت، لیست وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهاتون رو ببینید و مقدار پیش‌فرض امتیازهاشون رو تغییر بدید یا اینکه بعضی از اون‌ها رو از لیست حذف کنید تا روی نتیجه تأثیری نداشته باشن. ضمناً در همین‌جا می‌شه سایت‌ها و برنامه‌هایی رو که RescueTime کاربردشون رو تشخیص نداده، در دسته‌های مختلف جا داد و براشون امتیاز در نظر گرفت. RescueTime این امتیازها و مدت استفاده از هر نرم‌افزار رو ملاک محاسبه راندمان کاری و همین‌طور تفکیک بازه‌ای زمان سپری‌شده قرار می‌ده. شما می‌تونید از طریق گزینه Overview در منوی سایت، ببینید که زمان‌تون رو پای سیستم به چه چیزهایی اختصاص داده‌اید.

خب، در مورد RescueTime می‌شه باز هم حرف زد، ولی بهتره که خودتون سراغ‌ش برید و با بخش‌های مختلف‌ش آشنا بشید. امیدواریم این سرویس بتونه تو مدیریت وقت کمک‌تون کنه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۲
mozhgan hatami

زمان

نظرات  (۱)

۱۳ مهر ۹۲ ، ۱۳:۲۷ پیام خانی
سلام .شما خودتونم امتحانش کردین؟؟؟
پاسخ:
سلام. نه !  آخه من اونقد وقت صرف پای سیستم نشستن نمیکنم !! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی