! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

این دختر عجیب ترین بیماری دنیا را دارد !

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱ ق.ظ


تعجب

ملاقات با «جس تام» درست مانند دیدن یکی از عجایب جهان است، زیرا این زن 900بار در ساعت به طور ناخودآگاه کلمه بیسکویت را به زبان می آورد. جس به سندرم «تورت» دچار است و بدون اراده کلمات نامربوط به موضوع صحبت را به طور اتفاقی انتخاب کرده و بیان می کند. در حال حاضر بیسکویت کلمه ای است که 900بار در ساعت از دهان این زن هنگام صحبت کردن خارج می شود و در بین کلماتش قرار می گیرد.

البته گاهی اوقات وضعیت بدتر می شود و او به جای گفتن یک کلمه، یک عبارت بلند مانند «آیا شما تا حالا خواب پنگوئن را دیده اید؟» «برایم نامه بنویس» یا «مدادها را در دهانم قرار بده» را به زبان می آورد.

او در این باره می گوید: «این موضوع به صورت یک راز حل نشدنی باقی مانده است. اگر من می خواستم خیلی به این موضوع توجه کنم یا با آن مبارزه کنم، به هیچ کار دیگری در زندگی خود نمی رسیدم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به طور کامل این بیماری را نادیده بگیرم.»

این دختر عجیب ترین بیماری دنیا را دارد+عکس

تورت یک بیماری عصبی است که معمولا از کودکی آغاز می شود و از هر 300هزار نفر، یک نفر ممکن است به آن دچار شود. خصوصیت اصلی آن تیک های صوتی است که به صورت صداها و کلمات غیرقابل کنترل از دهان خارج می شود.

برای بسیاری از مبتلایان این بیماری مانند کابوس است که می تواند باعث خنده و حتی ترس اطرافیان شود اما جس به شیوه کاملا متفاوتی با بیماری خود روبه رو شد. این زن به جای مبارزه با تورت، سعی کرده است از آن لذت ببرد و خود را با این شرایط عجیب تطبیق دهد.

چند  هفته پیش جس در یک مصاحبه رادیویی شرکت کرد و میلیون ها نفر شیوه بسیار عجیب صحبت کردن او را گوش دادند. او می خواست با این کار دید مردم را نسبت به سندرم تورت و مبتلایان به آن عوض کند.

البته این مصاحبه به صورت مستقیم نبود و تهیه کنندگان برنامه، آن را ضبط و بعد از سانسور کردن بعضی از کلمات پخش کردند. دلیل این موضوع هم جالب است. 10درصد کلماتی که جس به صورت غیرارادی بر زبان می آورد، ناسزا و کلمات ناشایست بود و به همین دلیل برای پخش رادیویی مناسب نبود. زمانی که جس فقط 6سال داشت، علائم بیماری تورت در او ظاهر شد اما تا رسیدن به 25سالگی این بیماری در او تشخیص داده نشد.

بخشی از مصاحبه جس با رادیو:

«بیسکویت، بیسکویت، من مبتلا به سندرم تورت هستم، بیسکویت، که در آن شما، بیسکویت، صداها و کلمات، بیسکویت، نامربوط را در بین، بیسکویت، صحبت کردن، بیسکویت می شنوید. البته به جز صدا، بیسکویت، این بیماری می تواند شامل بیسکویت، حرکات غیرارادی هم باشد. بیسکویت، بیسکویت، که البته من نمی توانم، بیسکویت روی آنها، بیسکویت، کنترلی داشته باشم.»


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۹

نظرات  (۱)

کفشهاش خوشگله !
پاسخ:
آره واقعا .. ممنون که سر زدی عزیزم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی