! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

۸ گجت پوشیدنی نوآورانه

دوشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۱۵ ب.ظ
تاکنون با گجت های بسیاری آشنا شده اید. بازار این ابزار های هوشمند و مدرن روز به روز گرم تر می شود، به طوری که شرکت تحقیقاتی Visiongain پیشبینی کرده فروش جهانی گجت های پوشیدنی امسال به ۴.۶ میلیارد دلار برسد.

شاید در ابتدا همه توجه ها به سمت عینک گوگل و یا حتی حرف و حدیث ها پیرامون iWatch جلب شود. ولی همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد، دنیای گجت های هوشمند تنها به این غول های دنیای فناوری محدود نشده و این نو آوری ها، تنها بخشی از دنیای پر رنگ و لعاب فناوری های پوشیدنی را شامل می شود. بسیاری از شرکت های دیگر نیز وجود دارند که با سر و صدای کمتر، محصولات ارزان تر و پرکاربردتری به بازار عرضه می کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی اجمالی به ۸ مورد از این فناوری های پوشیدنی نوآورانه، از جمله ساعت جنجالی سامسونگ، بیاندازیم.

Run-n-Read: بدوید و مطالعه کنید!

اگر اهل ورزش باشید و بخواهید همزمان با دویدن روی تردمیل، به مطالعه ادامه دهید، شاید این گجت کوچک به کارتان بیاید. این محصول شرکت Weartron، به کمک یک گیره به سربند یا یقه تیشرت وصل شده، حرکات سر و شانه شما را بررسی کرده و اطلاعات مربوط به آن را از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند یا تبلت منتقل می کند و با این کار متن مورد مطالعه را با حرکت های بدن تنظیم می نماید.

همچنین برای ورق زدن، تنها کافی ست ضربه آهسته ای به صفحه نمایش دستگاه خود بزنید، و برای برگشتن به صفحه قبل نیز باید دو ضربه به آن وارد کنید. قیمت تقریبی این ابزار کوچک ۵۵ دلار است و دسامبر امسال به بازار عرضه می شود.

Nymi: دستبندی برای تشخیص هویت شما

همانطور که آیفون 5s از سنسور اثرانگشت استفاده می کند، دستبند نایمی (Nymi) هم هویت شما را از طریق سنسور های الکتروکاردیوگرام تشخیص می دهد. این سنسورها بر اساس الگوهای منحصر به فرد ضربان قلب عمل می کنند، به طوری که وقتی دستبند را به دست می کنید، سنسور زیرین دستبند با مچ دستتان در تماس قرار می گیرد، حال اگر انگشت خود را روی سنسور بالایی دستبند قرار دهید، یک مدار الکتریکی تشکیل می شود. در این زمان لرزشی جزئی در دستبند حس می کنید و ال ای دی های دستبند نیز روشن می شوند.

این گجت با فناوری خاص خود، شما، خودروی شما و سایر دستگاه های هوشمندتان را شناسایی می کند و تا زمانی که دستبند در دستتان باشد، دیگر لزومی به وارد کردن رمز یا حتی اثر انگشت برای تشخیص هویت در دستگاه ها وجود ندارد. این دستگاه با قیمت ۹۹ دلار اوایل سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه می شود.

+Embrace: دیگر لازم نیست تلفن هوشمند خود را ثانیه به ثانیه چک کنید!

اگر جزو آن دسته افراد هستید که مدام سرتان در تلفن است تا تماس، ایمیل یا پیغامی را از دست ندهید، این گجت کوچک، بسیار به دردتان می خورد. اپلیکیشن این دستبند بر روی دستگاه هوشمند شما نصب می شود و شما قادر خواهید بود برای تماس های دریافتی، پیامک ها، ایمیل ها، یا حتی پیام های شبکه های اجتماعی و تماس های اسکایپ، زنگ و صدای خاصی انتخاب کنید. دستبند به کمک رنگ های درخشان خود، شما را از تمامی اتفاقات مطلع کند.

قیمت امبریس پلاس ۶۹ دلار به صورت پیش سفارش تعیین شده.

Sensoria Fitness: این هم از جوراب هوشمند!

شرکت Heapsylon تولید کننده این جوراب ها ادعا می کند محصولش قادر است حالت های نشستن، راه رفتن و دویدن شما را تشخیص داده و روند پیشرفت ورزشی شما را زیر ذره بین قرار دهد. سنسور های این جوراب، داده های به دست آمده را به یک دستگاه بسیار کوچک بر روی قسمت ساق جوراب ارسال می کند، سپس این داده ها صورت وایرلس به کامپیوتر یا دستگاه هوشمند شما انتقال یافته و به نمایش در می آید.

کل پکیج این جوراب های هوشمند با قیمت ۱۴۹ دلار قابل پیش سفارش است.

Memoto: دوربینی برای ثبت زندگی روزمره شما

شما می توانید این دوربین کوچک ۵ مگاپیکسلی را به لباس خود متصل کنید و تا زمانی که آنجا باشد، هر دقیقه دو بار، از فعالیت های روزانه شما عکس می گیرد. مموتو شما را قادر می سازد به کمک قابلیت جئوتگ (Geotag)، کلیه تصاویر را بر اساس موقعیت مکانی برچسب گذاری کنید. اپلیکیشن این گجت هم تمامی عکس ها را برای شما بر اساس مکان، زمان و میزان نور محیط سازماندهی می کند.

این گجت می تواند برای کسانی که خوره به اشتراک گذاشتن تصاویر زندگی روزمره خود در شبکه های اجتماعی هستند، مناسب باشد و می توان آن را با قیمت ۲۷۹ دلار پیش سفارش داد.

LUMOback: سنسور تشخیص وضعیت نادرست ایستادن و نشستن

اگر موقع نشستن یا ایستادن، بیش از حد به ستون فقرات خود فشار می آورید و نگران ناهنجاری های نواحی کمر و شانه های خود هستید، شاید این کمربند ویژه، مناسب شما باشد. به طور مثال زمانی که دولا دولا راه می روید، این کمربند با ویبره به شما هشدار می دهد. این گجت همچنین به کمک اپلیکیشن اختصاصی iOS خود، فعالیت های بدنی شما، نظیر کالری مصرفی و عادات خواب، را ثبت می کند.

قیمت این کمربند هوشمند ۱۴۹.۹۵ دلار است.

Lark Pro: دستبند بیدارباش بی صدا

اگر صبح ها معمولا زود از خواب برمی خیزید و هم اتاقی تان هم خواب سبکی دارد، شاید این دستبند به دردتان بخورد. این دستبند از طریق بلوتوث با اپلیکیشن اختصاصی خود در تلفن هوشمند ارتباط کامل دارد و علاوه بر هشدار های بیدارباش به صورت ویبره، اطلاعات بسیار زیادی در مورد الگو های خواب شما جمع آوری می کند.

این گجت با قیمتی برابر با ۱۵۹ دلار در دسترس است.

Galaxy Gear: ساعت هوشمند سامسونگ

و در آخر می رسیم به پر سر و صدا ترین گجت پوشیدنی این روزها. در حالی که اپل همچنان مشغول ساخت ساعت هوشمند خود است، سامسونگ محصولش را با دوربین ۱.۹ مگاپیکسلی و بیش از ۱۰ اپلیکیشن مختلف، رسما معرفی کرده.

این ۸ گجت، تنها چند نمونه از فناوری های پوشیدنی نوآورانه از میان ده ها گجت مشابه هستند. شاید بعضی از آن ها بسیار کاربردی، و بعضی دیگر به درد نخور به نظر بیایند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۸
mozhgan hatami

گجت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی