! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

لپتاپ ها برای بسیاری از ما راه همیشگی اتصال به اینترنت هستند. آنها را برای کار و بازی هم استفاده می کنیم. ولی چنانچه شما هم مثل خیلی های دیگر سر کار یا در خانه لپتاپ تان را پیوسته در حالت شارژ نگه می دارید، بهتر است دست از این کار بردارید.

عمر باتری های لیتیوم-پلیمر بر اساس چرخه های شارژ تعیین می شود. هر چرخه برابر با شارژ از ۰ تا ۱۰۰ درصد است. بنابراین اگر دو بار دستگاه تان را از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد، یا یک بار از ۳۰ تا ۱۰۰ و مرتبه دوم از ۷۰ تا ۱۰۰ شارژ کنید، یک چرخه را پشت سر گذاشته اید. اما اگر می خواهید عمر باتری (تعداد چرخه ها) افزایش یابد همیشه باید بلافاصله بعد از رسیدن به درجه ۱۰۰٪ شارژ،  آن را از برق بکشید. در حقیقت، حتی مقداری قبل تر.

مدیر عامل Cadex Electronics، ایسیدور باخمن می گوید وضع ایده آل شارژ برای باتری این است که شما آن را تا ۸۰٪ شارژ کنید و سپس وقتی به ۴۰٪ رسید، دوباره آن را به شارژ بزنید تا به ۸۰ درصد برسد، و همیشه سعی کنید سطح شارژ در همین محدوده بماند.

با این روش عمر باتری (یعنی تعداد چرخه ها) افزایش می یابد، گاهی حتی تا ۴ برابر حالتی که آن را همیشه به شارژ متصل نگه دارید. اما چرا این طور است؟

هر سلول یک باتری لیتیوم-پلیمر تا سطح ولتاژی مشخص شارژ می شود. هر چه درصد شارژ بالاتر، سطح ولتاژ هم بالاتر. پس وقتی یک باتری با ولتاژ بالاتری شارژ شود، میزان فشاری که به  سلول های آن وارد می شود نیز بالاتر خواهد بود و همین فشار است که باعث می شود تعداد چرخه های شارژ کمتر شود.

برای مثال یک باتری که همیشه تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود عمری برابر با ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه خواهد داشت، ولی همان باتری در صورت شارژ تا ۷۰٪ دارای عمری معادل ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ چرخه شارژ می شود.

یک عامل بسیار مهم دیگر در عمر باتری، میزان گرما است. کایل وینز از سایت مشهور iFixit می گوید: «اگر گرمای زیادی به باتری وارد شود، عمرش آنقدری که امیدوار هستید بلند نخواهد بود.» بنابراین ترجیحا همیشه از لپتاپ روی سطوح صاف مثل میز یا هیت سینک استفاده کنید و کمتر آن را روی پا یا سطوحی که امکان تبادل راحت گرما را نمی دهند، بگذارید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۸
mozhgan hatami

لپ تاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی