! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان

خلق یک بینی روی پیشانی مرد چینی

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ

یک مرد ۲۲ ساله چینی به نام ژیائولیان بعد از یک حادثه رانندگی که منجر به ضربه به بینی‌اش شده بود، مشکل را نادیده گرفته بود، همین ضربه باعث شد که بینی‌اش دچار عفونت شود و غضروف بینی‌اش به شدت آسیب ببینند، طوری که دیگر ترمیم معمول آن، ممکن نبود.

تنها راه حل این بود که بینی تازه‌ای به صورت او پیوند زده شود.



پزشکان چینی بیمارستان Fuzhou در استان فوجیان، تصمیم گرفتنند که با استفاده از بافت‌ها بدن خود ژیائولیان بینی تازه را بسازند، برای این کار آنها غضروف‌هایی از دنده او برداشتند و به زیر پوست پیشانی او پیوند زدند و به تدریج با رشد دادن و ایجاد اتساع در بافت پوستی و غضروفی، یک بینی تازه برای او روی پیشانی‌اش درست کردند.



حالا این بینی شکل مناسبی پیدا کرده است و آماده پیوند شدن است.

البته چنین کاری بی‌سابقه نیست و مثلا در ژانویه سال میلادی جاری، پزشکان انگلیسی برای یک بیمار مبتلا به سرطان، یک بینی روی ساعدش، درست کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۴
mozhgan hatami

نظرات  (۲)

۰۵ مهر ۹۲ ، ۰۰:۴۹ هادی اسدی
چقد زشت شده بوووود
خانم حاتمی لطفا دگ ازینا نذارین رو وبلاگتون 
جالب نیس اصلا

پاسخ:
اتفاقا خوبه که آدم با دیدن این چیزا قدر خودشو بیشتر بدونه  نه ؟!
۰۵ مهر ۹۲ ، ۱۸:۱۱ Ali Reza Tavallaei Rad
سلام قدر خودشو بدونه » منظورتون همون خدا رو شکر کنیم مه دیگه 
پاسخ:
قدر خودتونو و بدونید !!!
دقیقا ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی