! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

. ... همه چی
! بیایید دقایق را به شماره اندازیم

من متولدِ پاییزم...

این روز‌ها آسمان دلم آنقدر ابری است
که حتّی پاییز هم برای امدن استخاره می‌کند
آنقدر رسیده ام
که هوس زرد شدن دارم
هوس ریختن
با باران یکی‌ شدن
دلم پاییز می‌‌خواهد.
باغچه ی پاییز من
سبز تر از بهار و
گرم تر از تابستان و
سرد تر از زمستان است
پاییز من آهنگ خش خش برگ دارد
سرود نسیم
رقص شاخه ها
پاییز چه کردی با من که اینچنین بی قرارانه
در انتظارت این روزهای آخر
تابستان را سپری می کنم.
پاییز زیبایم ! برایت دلتنگم.

بایگانی
نویسندگان
تاکسی های ژاپنی به مسافران در خصوص خطر گم شدن تلفن و کیف شان اخطار می دهند
 بخش خدمات عمومی ژاپن هنگامی که پای خدمات به مشتریان به میان می آید، برای دقت بالا و جزئیات فراوانش زبانزد خاص و عام است. و البته این کشور چنان امن است که چندان غیرمعمول نیست شما کیف تان را گم کرده و پس از چند روز آن را دست نخورده پس بگیرید.


اگر چه تعداد وسایلی که توسط مسافران حواس پرت در تاکسی های توکیو جا می ماند، بسیار زیاد است. تا به جایی که شرکت تاکسی رانی این شهر تصمیم گرفته تا راه حلی فنی و تکنیکی برای این مشکل پیدا کند.

لذا آنها با همکاری یک شرکت مشاوره تکنولوژی محلی سیستمی را ابداع کرده اند که هنگام جا ماندن وسایل مسافران به راننده اخطار می دهد. این سیستم شامل ۴ دوربین است: یکی زیر صندلی راننده، یکی زیر صندلی سرنشبن جلو، یکی در سقف تاکسی و چهارمی هم در صندوق عقب اتومبیل.

کارکرد سیستم به این شکل است که تصاویر محیط داخلی تاکسی و صندوق عقب را قبل و بعد از سوار شدن مسافر با یکدیگر مقایسه می کند و اگر هنگامی مسافر تاکسی را ترک می کند، چیزی به تصویر اضافه شده باشد (کیف پول، موبایل یا...) سریعا با اخطار صوتی راننده و مسافر را آگاه می کند تا صندلی ها و زیر آنها را چک کرده و وسایل جا مانده را پیدا کنند.

و از آنجایی که ممکن است برخی مسافران با نصب سیستم جدید، نگران حریم خصوصی شان باشند، شرکت تاکسیرانی اطمینان داده که در تصاویر گرفته شده چهره اشخاص اصلا قابل تشخیص نیست. و همچنین در تاکسی های مجهز به این سیستم، برچسب اخطاری هم نصب خواهد شد. این شرکت قصد دارد تمام ۳۱۰۰ تاکسی خود را به سیستم محافظتی جدید مجهز نماید. هزینه تجهیز هر تاکسی تقریبا ۵۰۰ دلار برآورد می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۶
mozhgan hatami

فناوری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی